John Frank - Novell de 3

Klockan var tjugo minuter i tolv när John tillslut vågade öppna ögonen inför, vad som skulle vara den sista dagen i detta liv. Han hade haft svårt att somna kvällen innan efter att han insett att det var hans sista möjlighet att filosofera över livet, hans sista chans att komma på något riktigt smart - något han försökt många gånger tidigare utan framgång, men några gånger hade han känt att han var riktigt nära. Denna natt blev en aning mer intensiv då han för en gångs skull hade tidsfrist på sitt filosoferande och eftersom John arbetade bra under press lyckades han definiera sitt liv och sin verklighet till den grad att han tillslut avbokade sin egen avrättning och somnade in i en ljuv sömn. - Just ja! Jag hade ju ställt in självmordet! tänkte John nu på morgonkvisten. Nu behöver jag inte låtsas sova längre. 


Efter en snabb tur på toaletten lade han sig ner i sängen igen och drog täcket över sig. Han visste att han hade fattat ett ganska viktigt beslut kvällen innan så han kände sig skyldig att dubbelkolla de slutsatser han dragit kvällen innan för att verkligen vara säker att de kunde ligga till grund för ett fortsatt liv. En av de slutsatser han dragit under nattens filosoferande var att han faktiskt kunde fortsätta i porrbranschen utan att själv behöva ha något alls med den att göra, i synnerhet med de kameramän som mer än allt ville byta plats med honom men saknade utseende eller verktyg. Han låg kvar i sängen och funderade en liten stund och sedan steg han upp, drog på sig en ful T-shirt och gick in i köket och laddade kaffebryggaren.


När bryggaren slutat puttra, när de sista vattendropparna förångats och passerat det bruna filtret med bryggkaffe tog John tag i tillbringaren och hällde upp det nybryggda kaffet i en gul kopp med texten: I fuck for money skrivet i rött. Därefter gick han och satte sig vid datorn som han alldeles nyss tryckt igång och som nu laddat färdigt. Han öppnade Internet Explorer som ganska snart visade startsidan: www.free6.com. Dock var det inte denna sida John hade för avsikt att besöka för tillfället. Givetvis skulle han gå in dit senare under dagen för att se alla nytillkomna klipp från det senaste dygnet, men nu hade han ett annat ärende på the World Wide Web. När Google.com laddat klart skrev han in: computer animation class NYC och fann snart en sida som erbjöd de tjänster han letade efter. Efter tjugor minuter hade han funnit den information han behövde och bokat in sig på en nybörjarkurs i dataanimering samt påbörjat en nedladdning av ett piratkopierat animeringsprogram. Jag ska börja skapa dataanimerad porr! tänkte John Frank stolt för sig själv och påbörjade således ett nytt kapitel i sitt liv.


SLUT!


Jag har en idé...

...och den låter ungefär såhär:

Metaphysics

"Reality, the external world, exists independent of man's consciousness, independent of any observer's knowledge, beliefs, feelings, desires or fears. This means that A is A, that facts are facts, that things are what they are-and that the task of man's consciousness is to perceive reality, not to create or invent it." Thus Objectivism rejects any belief in the supernatural-and any claim that individuals or groups create their own reality.

Epistemology

"Man's reason is fully competent to know the facts of reality. Reason, the conceptual faculty, is the faculty that identifies and integrates the material provided by man's senses. Reason is man's only means of acquiring knowledge." Thus Objectivism rejects mysticism (any acceptance of faith or feeling as a means of knowledge), and it rejects skepticism (the claim that certainty or knowledge is impossible).

Human Nature

Man is a rational being. Reason, as man's only means of knowledge, is his basic means of survival. But the exercise of reason depends on each individual's choice. "Man is a being of volitional consciousness." "That which you call your soul or spirit is your consciousness, and that which you call 'free will' is your mind's freedom to think or not, the only will you have, your only freedom. This is the choice that controls all the choices you make and determines your life and character."Thus Objectivism rejects any form of determinism, the belief that man is a victim of forces beyond his control (such as God, fate, upbringing, genes, or economic conditions).

Ethics

"Reason is man's only proper judge of values and his only proper guide to action. The proper standard of ethics is: man's survival qua man-i.e., that which is required by man's nature for his survival as a rational being (not his momentary physical survival as a mindless brute). Rationality is man's basic virtue, and his three fundamental values are: reason, purpose, self-esteem. Man-every man-is an end in himself, not a means to the ends of others; he must live for his own sake, neither sacrificing himself to others nor sacrificing others to himself; he must work for his rational self-interest, with the achievement of his own happiness as the highest moral purpose of his life." Thus Objectivism rejects any form of altruism-the claim that morality consists in living for others or for society.

Politics

"The basic social principle of the Objectivist ethics is that no man has the right to seek values from others by means of physical force-i.e., no man or group has the right to initiate the use of physical force against others. Men have the right to use force only in self-defense and only against those who initiate its use. Men must deal with one another as traders, giving value for value, by free, mutual consent to mutual benefit. The only social system that bars physical force from human relationships is laissez-faire capitalism. Capitalism is a system based on the recognition of individual rights, including property rights, in which the only function of the government is to protect individual rights, i.e., to protect men from those who initiate the use of physical force." Thus Objectivism rejects any form of collectivism, such as fascism or socialism. It also rejects the current "mixed economy" notion that the government should regulate the economy and redistribute wealth.

...hur låter det?


RSS 2.0