Tisdag

Imorgon är det Tisdag.

Det känns som att det inte är så ofta det är Tisdag. Tisdag är en dag som flyter ihop med slutet av Måndag, hela Onsdag och början  av Torsdag. Jag tycker att Tisdag är en lite underskattad dag. Den är bra utan att vara så nära nästa helg, som Torsdag och Fredag, samtidigt som det inte är samma ångest som på Måndag. Onsdag är som bara mitt på veckan och man har som hunnit känna efter hur lång veckan varit och man vet att lika länge återstår.

Imorn ska jag till Stan.

Imorgon ska jag åka med Per & Benitha till Skellefteå. Vi ska äta på Krysset och kanske köpa salmiak-snus.

Just nu sitter jag och ser på när Johan och Per spelar Gears of War 2.

Jag fördriver tid genom att skriva ner allt jag kommer på.

Ja. Nyårs.

Nyårsafton känns för mig som en börda. Jag har ingen aning om vad jag ska göra och jag har ingen större lust att verkligen engagera mig. Dock är Nyårsafton en dag man måste engagera sig i om man inte helt vill bojkotta den. Man kan nämligen inte bara bli inbjuden till en fest, då alla fester på Nyårsafton är välplanerade och gästlistan är ofta tajt och odynamisk. Dessutom är man sällan ensam om man skulle bli inbjuden, nej, då bär man alla andra som inte har någon stans att vara på sina axlar.

Det känns som att jag är sugen på att bojkotta nyårs, men allra helst vill jag spendera dagen och kvällen med Per & Benitha.

Kommentarer
Postat av: Demer

Sant, nyårs är för gifta par och ungdommar som fortfarande tycker det är spännande att supa och vill hitta en anledning.

2008-12-30 @ 09:25:48
Postat av: Daniel

Tisdag är en överskattad dag. Kan vara veckans sämsta.



Nyårs är en bra anledning att festa... som alla andra anledningar. ;)

2008-12-31 @ 18:01:57
URL: http://fincozmoz.wordpress.com
Postat av: Norrlänningen

demer +1





/thread

2009-01-01 @ 20:30:35
Postat av: Simon

Hur blev det med nyårsbojkotten?

2009-01-02 @ 11:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0