Tre timmar

Jag har precis legat och tittat på filmen Apocalypse Now. I tre timmar kämpade jag.

Jag förstår mig faktiskt inte på filmer där man verkligen måste kämpa för att orka se hela filmen och värre är det då jag inte riktigt förstår varför. Det var en välgjord, välspelad och proffsig produktion, men jag kan inte riktigt förstå varför dom gjorde denna välgjorda, välspelade och proffsiga produktion. Den var säkert aktuell på sin tid och är säkert aktuell även idag, men nog finns det effektivare sätt att nå ut med ett budskap? Jag vet också att den är en remake eller en version av Joseph Conrads bok Heart of Darkness - Mörkrets hjärta - men det är fortfarande inte en god anledning.

Kan någon förklara för mig vad Apocalypse Now handlar om?

Samma sak var det med Syriana och med Den innersta kretsen.


Jag och Linn har nu i några dagar, via SMS, försökt komponera ett konkurrenskraftigt lag till årets Nattsmash och lyckades tillslut. Jag hoppas att Linn också har gratis SMS.

Vårt lag betsår nu av:
Mig
Linn Fransson
Simon Johansson
Sebastian Salomonsson
Jessica Lundström
Camilla Fransson

och våra ärkerivaler är:
Aron Johansson
Fredrik Salomonsson
Emma Larsson
Robin Lindahl
Maria Larsson
Malin Eriksson

Kommentarer
Postat av: Simon

Apocalypse Now var nog den första filmen, (som jag inte hade sett tidigare) jag somnade ifrån. Men efter att ha sett sen i sin helhet tror jag att den var bra. Om jag nån gång orkar ska jag se den igen och ta reda på om så var fallet ska jag berätta vad den handlade om.



När är nattsmashen? Vore fint om den sammanföll med min vistelse i Norsjö så vi kunde kika!



2008-12-22 @ 10:36:51
Postat av: Elias Messias

Jo, nog är den säkert ganska bra.. men.. Varför..

Nattis är 27:e..

2008-12-22 @ 12:33:40
Postat av: Simon

Sweet! Vi får disskutera saken nu när vi ges möjlighet att ses IRL (vilket också är ett uttryck jag hatar men använder).

2008-12-22 @ 16:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0