Gossip girl - (spoiler alert)

Nu börjar jag bli förbannad på Gossip Girl.

Första säsongen var riktigt bra. Dom vågade förlita sig på karaktärerna och relationerna, dom lät "the main couple" vara ihop och intrigerna hölls på en lämplig nivå. Nu, under säsong två, börjar dom tappa fattningen. Intriger in i absurdum får mig på dåligt humör och det är inte på det sätt som man uppskattar i riktigt bra litteratur då man blir besviken på någon av karaktärerna, utan denna frustration är främst riktad mot författarna som inte längre vågar förlita sig på karaktärerna och relationerna utan tror att dom måste överösa serien med intriger, lögner och missförstånd för att den ska vara intressant. Jag såg precis s02e18 och mycket talar för att det blev det sista jag såg av serien.

Det enda intressanta paret i serien är huvudkaraktärernas föräldrar.

Den enda person jag verkligen hejar på är antagonisten: Chuck Bass. På något sätt vill jag att han ska lyckas, men under tiden störs jag av att skådespelaren inte gör ett fullt så gott jobb som jag skulle önska och han håller inte den annars så höga nivå som de övriga i serien håller.

Gossip Girl: "Jag bär på en hemlighet" - "Bär du på en hemlighet?" - "Nej" - Hemligheten kommer ut - "Du ljög för mig!" - "ja, men jag var tvungen. Kan du förlåta mig?" - "Ja, okej då." - "Tack! men vi litar inte på varandra, vi gör slut" - "Okej" -"Nu när vi gjort slut måste jag hitta en ny, för jag såg dig tillsammans med en annan" - "Men det var inte som det såg ut, för jag såg dig med en annan först och så sade den och den att ni låg med varann" - "Hur kunde den och den säga så???" - "Nu måste jag hämnas hela världen, fast innerst inne är jag en god person" - "Alla är vi goda personer" - "Alla är vi onda" ... "Utom Erik - för han är homo"

Droppen som fick bägaren att rinna över var när Nate overheard Vanessa när hon, via telefon, instruerade Serena om vad hon skulle säga till en kille hon raggade på. - Som vanligt blev det ett missförstånd och som vanligt löste dom problemet snabbt som fan.  Tips: Mindre missförstånd, intriger och lögner och mer intressanta relationer och karaktärsutveckling.

Kommentarer
Postat av: AE

Att författarna skulle trilla in på din blogg och läsa ditt tips känns väl lite som ett långskott va? :)

2009-04-26 @ 14:55:15
Postat av: Simon

Nej AE du har fel!



Det är mist lika troligt som att de först lär sig svenska för att förstå vad Elias skriver :)

2009-04-27 @ 23:15:58
Postat av: Felde

Det kräver sin karl att blogga om Gossip Girl.



Men kan väl inte annat än att hålla med lite.

2009-04-28 @ 09:18:36
Postat av: Simon

Första inlägget på länge utan maskerad kapitalistpropaganda förresten ;)

2009-05-02 @ 16:50:46
Postat av: Anonym

Första inlägget på länge utan maskerad kapitalistpropaganda förresten ;)

2009-05-02 @ 16:57:26
Postat av: Elias Messias

Jag tror jag avstår från att försöka frälsa världen och längtar istället till dagen jag får säga: "Love to say: I told ya!" ;)

2009-05-03 @ 20:15:36
Postat av: Malin

Borde inte du plugga? :)

2009-05-03 @ 22:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0