Periodaren får återfall och modebloggar!

Jag vet inte varför jag gång på gång hamnar i dessa skrivarsvackor, men jag gör det. Nu är jag återigen tillbaka för att försöka underhålla, upplysa och utvecklas.

När jag tittar i fotoalbum från när mina föräldrar var unga hånskrattar jag alltid åt hur fula jävla glasögon folk hade på den tiden, under 70-talet. Jag har fråga morsan, utan tillfredsställande svar, hur folk kunde ha sådana fula jävla glasögon och, nästan frustrerat, ifrågasatt varför ingen verkade reflektera över det. Jag kom väl mer eller mindre till slutsatsen att mode är något jag aldrig förstår mig på - hur vissa saker kan vara så otroligt fula, men ändå fungera i vissa tider.

Nu har jag dock börjat ifrågasätta denna slutsats då jag insett att jag lever i en sådan tid själv, nu. Nu verkar det återigen vara på modet att bära fula jävla glasögon - glasögon som är för stora, för små eller har för kraftiga bådar. Bärarna verkar tycka att dom (glasögona) är: "...lite annorlunda och kanske småfula, men så pass unika att det blir coolt och snyggt" men jag står pall och säger att dom (glasögona) är: "...bara fula, inte coola eller unika eller ens roliga så att man kan ursäkta det som ett halvskämt, utan bara vanliga, fula jävla glasögon."

Jag lever alltså nu i en tid där jag, trots modets mystiska inverkan på vårt omdöme, kan ifrågasätta det fula. Jag är själv ingen lämplig representant för det vackra eller coola, men jag gör mig i alla fall inte medvetet fulare än jag är skapt.


Kommentarer
Postat av: snöskottarn

Äntligen!!



Vissa saker väntar man ALDRIG för länge på och tillsist kom även ett nytt inlägg på denna blogg. Skönt skönt. =)



Och JA! Det finns en heldel fula glasögon som folk på något underligt vis tycker är coola. Konsigt. Skönt att någon vågar tycka till.

2009-04-06 @ 23:26:41
Postat av: Anonym

Äntligen!!



Vissa saker väntar man ALDRIG för länge på och tillsist kom även ett nytt inlägg på denna blogg. Skönt skönt. =)



Och JA! Det finns en heldel fula glasögon som folk på något underligt vis tycker är snygga/coola. Konstigt. Skönt att någon vågar tycka till.

2009-04-06 @ 23:28:51
Postat av: snöskottarn

hmmm.... en gång tryckte jag två gånger... =(

2009-04-06 @ 23:30:12
Postat av: Elias Messias

Vad skönt att ha så trogna läsare! :)



2009-04-07 @ 11:06:36
Postat av: Demer

Om man väntar nog länge så kommer ett mode där folk syr fast penisar i ansiktet

2009-04-07 @ 21:03:17
Postat av: Simon

Det är intressant att så många, samtidigt, på samma plats har på sig samma saker och alla med mål att vara unika. Det finns gånger då jag kan anklagas för att göra samma sak, men jag rättfärdigar detta med självinsikt och har inte på mig fula jävla glasögon :)

2009-04-08 @ 15:46:11
Postat av: Elias Messias

Precis! :)

Jag tycker att man ska ha på sig vad man vill, bara man inte ser fördjävlig ut. (och tror att folk tycker man är cool som ser medvetet fördjävlig ut) Om det då är samma som alla andra eller något helt annat, spelar ingen roll.

2009-04-08 @ 16:14:27
Postat av: Demer

Jo det är sant, folk ska få ha på sig vad de vill. Så länge kläderna har svastikor på sig.

2009-04-09 @ 14:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0