Gifvetvis

Grattis! -- till alla er som regelbundet tittar in och blir besvikna.

Det känns som att det rätta inledningsordet för ett filosofiskt inlägg skulle vara ordet: "Livet..." Typ: "Livet är fantastiskt komplicerat. Ibland."

Nu har jag bott i det här rummet, i den här staden, i den här delen av landet, ganska länge. Jag börjar längta härifrån.

Det är sällan jag gör något speciellt. Det är väldigt sällan jag festar eller hittar på något roligt på helgerna - jag sitter oftast hemma. Dock var det oerhört längesen jag hade tråkigt. Jag kan nog inte minnas när jag hade tråkigt senast. I och med denna observation kan jag konstaterar att jag har någon form av harmoni i mitt liv.

Den som säger att man inte kan bli lyckligare av materiella ting har fel. Sedan jag köpte mitt Xbox har min livskvalité ökat drastiskt och sedan jag fick min Laptop är min lycka i princip fulländad. Givetvis kan inte en trasig själ helas med något materiellt. Om man är dum, olycklig, har ångest och är orolig och skyller allt detta på annat och andra - och förväntar sig det materiella ska fixa allt detta - är det klart att det inte fungerar.  ... Detta är iofs självklart för alla som inte är dumma..

Framtiden för musikbranschen är: Spotify.

På Måndag åker jag till Norsjö för att påbörja slutfasen av den praktiska delen av min utbildning. Därefter påbörjas slutfasen av den teoretiska delen, nämligen: Examensarbetet.


Kommentarer
Postat av: Simon

Spotify verkar vara the shit! Jag väntar bara på min Spotifyinbjudan. ´hint hint´

2009-02-09 @ 08:37:04
Postat av: AE

Spotify suger på flera punkter i dagsläget. Men som sagt är det en framtidslösning.



Cross reference-sökning, ljudkvalla, rensning av en miljard tribute-skräp (eller åtminstone någon typ av filtrering) är några saker som borde fixas rätt snart. Kan lätt tänka mig betala ett par hundringar i månaden för reklamfrihet när utvecklingen är "klar"



Simon, använd dina googleskills så hittar du en hel del siter som delar ut dagligen. T.ex http://spotify.fleo.se/

2009-02-09 @ 15:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0