Kiss

Det är så fantastiskt. Kiss har släppt en ny skiva, en skiva där de spelat in gamla låtar på nytt, en skiva som är precis så sjukt bra som man kan tänka sig. Det är så fantastiskt. Kissology.

Idag har det varit riktigt svalt och skönt ute. Jag försov mig imorse, igen. Erik ringde, enligt vår överenskommelse, kring halv tio och vi skulle vara på skolan kl tio, så jag klev upp, helt borta, klädde på mig och gick ut. I den -20-gradiga luften tog det inte många sekunder att vakna till liv.

Igår var jag och hälsade på Ullis & Erik i deras lägenhet - som var ny för ett tag sedan. Dock har jag inte varit in där förrän igår. Dom hade verkligen en otrolig fin lägenhet - Ullis (misstänker jag ligger bakom dekorationer och inredning) har verkligen känsla för stil och ordning! Lägenheten gick i svart, fast inte utan färg, så det var riktigt gemytligt.

Ullis gjorde riktigt goda popcorn och serverade annanas som vi hade som tilltugg till den film vi såg.
Den film vi såg var Gran Torino. Clint Eastwood - än en gång har han bevisat för mig varför han är min favoritregissör. Filmen var helt sagolikt bra och jag tänker fortfarande på den.

Tidigare idag spelade jag och Mange några matcher i NHL 09 och en match var troligen den roligaste jag någonsin spelat. Vi var i princip helt överkörda matchen igenom, men vi försvarade oss riktigt bra. Vi hade ungefär sammanlagt tre skott på mål när det återstod 12 sekunder och vi låg under med 1-0. Då small det! # 27 - Andersson sköt slagskott i mål. Några minuter av overtime hann gå innan det small igen. # 27 - Andersson sköt slagskott i krysset. Oooo vilken fantastiskt fin seger. Dock ska inte # 9 - Erikssons insats försummas - han lyckades på ett fantastiskt sätt ta sig in i anfallszon, vilket föranledde det avgörande målet. Han assisterade även på det första målet.

Kommentarer
Postat av: Elias Messias

Korrigering: Eriksson bär #18, inte #9!

2009-01-17 @ 14:06:15
Postat av: Simon

Jag kan tycka att Clint Eastwood är aning övertydlig som regissör. Men jag tror bara jag sett två av hans filmer och har därför inte helt bestämt mig.



Sen tänkte jag på tal om ingenting nämna handboll.

2009-01-19 @ 11:27:53
Postat av: Elias Messias

Jag tycker att Clintans filmer är tillräckligt tydliga för att vara förståeliga och opretentiösa, men inte alls övertydliga. Han vet att en film inte behöver vara konstig för att vara bra.

2009-01-20 @ 00:09:45
Postat av: Demer

House S05E12 720p

yay

2009-01-20 @ 17:03:22
Postat av: Elias Messias

Oh Yes!

2009-01-20 @ 18:07:01
Postat av: Simon

Min kollega ägnade nästan en vecka på ett ganska crapy bredband för att ladda ner en fett stor zippad fil innehållande första säsongen av House. Han hade hört lovorden om serien och skulle börja se den från början. När han äntligen var klar och gjort sig beredd med snacks och annat i sin sin soffa så var alla avsnitt dubbade till typ Ungerska. Inte värt!

2009-01-21 @ 09:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0