Tillbaka vid Kusten

Nu är jag tillbaka vid Kusten efter en trevlig tid i inlandet. Tack och lov har vi här minusgrader och tillräckligt med snö, så förhoppningsvis överlever jag denna vinter.

Tidigare idag var jag ute på en 45 minuter lång promenad. Det var rätt skönt bortsett från att jag har usla promenadskor, så nu har jag typ ett sår under vänsterfoten.

Alldeles strax ska jag ner i tvättstugan och överföra kläder från tvättmaskiner till torkskåp och torktumlare.

Inatt smäller det i Kanada. Jag har så länge längtat efter denna JVM - eller VM, som jag kallar det - turnering och inatt kl 01.30 släpps pucken i finalmatchen mellan Sverige och Kanada. Jag tror att Sverige vinner.

Det är riktigt skönt med en Laptop. Nu sitter jag i min soffa och skriver blogg istället för att ligga på densamma och läsa: En jordemors berättelse, som är en analys av en barnmorskas dagbok från Amerika under slutet av 1700-talet.

Idag tillsatte jag Müsli och Banan till min fiberberikade gröt - istället för sylt. Det var nyttigt och gott.

Jag har en färsk Annanas hemma.

Den 14:e Februari ska jag gå på mitt andra "jämnåringsbröllopp". För nytillkomna läsare kan jag hänvisa till tidigare blogginlägg från sommaren 2007 då jag var på mitt första. Denna gång är det Jens & Marina som gifter sig. Fräckt!

Kommentarer
Postat av: Simon

Fräckt indeed! Jag undrar iofs fortfarande hur det gick med nyårsbojkotten?

2009-01-05 @ 17:42:05
Postat av: Elias Messias

Nyårsbojkotten blev aldrig av. Jag och Benitha kom fram till att vi hur som helst skulle umgås på Nyårsafton och att det då var lika bra att göra något lite extra trevligt.

2009-01-05 @ 19:10:55
Postat av: Norrlänningen

Jag är egentligen inte så intresserad utav bröllopp, så jag tänkte att vi kanske kunde ranka 2008 års tre sämsta händelser?





3. Att demokraterna tog hem valet i USA

2. Att jag fick typ tio renars liv på mitt samvete när jag körde renbowling med min jobbarbil någonstans vid Mårdseleforsen.

1. Metallica - Death Magnetic



>8-(

2009-01-06 @ 21:28:11
Postat av: Demer

Banan, det är ett lite smågay tillbehör.

2009-01-07 @ 15:15:10
Postat av: Elias Messias

Nu får vi se om nån vågar kritisera en mörkhyad president och om han kör ekonomin i botten med sina skyddstullar.



Jag kan inte lyssna på Metallica längre. Jag blir provocerad så fort James sjunger en enda fras.



Hahaha. Banan kan sannerligen vara smågay om den används på rätt (fel) sätt.

2009-01-07 @ 23:37:52
Postat av: AE

Äh, Efter Al Gore lyckats övertyga 75% av Amerikas befolkning om klimathotet stod väl världens mest konservativa McCain ganska chanslös egentligen. Han känns ju, taktiskt sett, som farfadern av alla biologiska snedsteg. Klantig, trångsynt och gammal. Men han får säkert ligga ändå.



Metallicas nya är absolut ingen besvikelse i min ögon. Däremot hade lite mer -84, soundmässigt, inte skadat.

2009-01-08 @ 15:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0