Nicks

Nu är det kväll, nästan natt, och jag äter en Billys.

Nu återstår två veckor av min praktik i Norsjö. Därefter väntar många veckor som av mig kommer kräva mer diciplin än jag någonsin tidigare visat. Jag ska skriva ett examensarbete - ensam - om Gajus Julius Caesar. Inför  och under skrivandet kommer jag läsa väldigt mycket. Ungefär så långt i framtiden orkar jag för tillfället bekymra mig - vad som händer efter det har jag verkligen aning om. Ska jag flytta till Stockholm?Ska jag flytta till Göteborg? Ska jag bli arbetslös?

Den enda anledningen till att jag skriver nu är att jag, som sagt var, håller på att äta och således inte samtidigt kan spela.

Kanske ska vi här på Bloggen göra en lista över de fulaste/roligaste smeknamnen?
Några av mina favoriter är:

SurPer
Mono-Lasse (döv på ena örat)
Tjocken

Kommentarer
Postat av: Norrlänningen

Mono-Lasse heter i själva verket Mono-Janne, och det är hysteriskt roligt.



Mina absoluta favoriter är nog följande:



Fet-Anders

Sneöga

Fetn

Miniräknarn







2009-03-09 @ 22:58:32
Postat av: Norrlänningen

Jag glömde en!



- Identitetslöse mannen



:D

2009-03-09 @ 22:59:59
Postat av: Elias Messias

Hahaha.. Ja, magiskt roliga namn.. Men Mono-Janne är nog ett av de bästa..

Inte att förglömma: Nazi-Jocke!

2009-03-10 @ 22:53:14
Postat av: AE

Speciellt roligt vet jag inte, men BurkKurt är fantastiskt irriterande att uttala.



Inom kategorin "alliterär poesi" har vi ju en klar vinnare i MongoMicke



Sen får man ju inte glömma legenden "1900"





2009-03-12 @ 10:12:24
Postat av: Demer

Danger

2009-03-12 @ 11:01:19
Postat av: Hedenhös

MongoMicke... du snackar om min kusin va?



När vi ändå är inne på alliterationer och smutskastning av varandras släkt så kan jag ju slänga in DumDanne!



Annars har vi ju också LK = Alko = Alcoholic



2009-03-12 @ 12:15:51
URL: http://fincozmoz.wordpress.com
Postat av: AE

DOH!

2009-03-12 @ 16:23:05
Postat av: Elias Messias

...och hur kan man glömma alla Ubbes MSN-namn?

Ubbesnygg

Jan-Urban

fulgråBMW

318is



Felde ville även klämma in Vinkel-Micke



Pedo-Sture är rätt bra... och Anal-Alf



... och Tobbe Kines

2009-03-12 @ 18:18:35
Postat av: AE

Linge, känns bara så jävla fel.

AP skrattar man alltid åt, i alla sammanhang.

2009-03-12 @ 18:30:15
Postat av: Anton

Walking Dan.. Ibland kallad endast "Walking" eller "The Walking"..

2009-03-12 @ 20:33:32
Postat av: Elias Messias

Fet-Lars

Kniv-Lars

Lajjan

Cigg-Larsa

Y-Front

Plösen

Käftsmällen

2009-03-17 @ 14:15:09
Postat av: Simon

Alla smeknam som folk sätter på sig själv är fula/roliga(eller snarare komiska i betydelsen skratta åt snarare än med)/dåliga. Nu menar jag inte spelnamn och andra alias man sätter på sig själv på internet etc och som sedan letar sig ut i "verkligheten" utan snarare som en lirare jag träffade som ville att alla skulle kalla honom Dragon för att han ville vara häftig (ingen kallade honom dragon utan typ ole (han var norrman) och det blev därför magiskt fult/roligt/dåligt då han hela tiden rättade folk som tilltalade honom (även hans vänner eller i alla fall folket han var där med som också var från norge) och sa Dragon).

2009-03-23 @ 18:04:01
Postat av: Marcus

Nere i Sundsvall vandrar en man som, inom en vid och varierad kompiskrets bestående av både män och kvinnor, kallas Pungkulan (observera, bestämd form singularis). Det hela uppstod till följd av ett mindre atletiskt hopp över ett staket.



Glenn är ju ett nick som inte bör ju inte falla i glömska.



Ha det gott.

2009-03-31 @ 23:06:01
Postat av: buss-kort

Älmhult!

2009-04-06 @ 21:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0