Komvuxenlivet börjar imorgon

Imorgon blir jag vuxen. 

Idag var jag på anställningsintervju för ett lärarjobb på NTI-gymnasiet här i Umeå. Tack vare Micke fick jag tidigare i veckan möjlighet att åka dit, ut till Umedalen, och visa intresse, lära känna folket och bekanta mig med miljön och jag tror att detta var till stor hjälp - om inte för mina chanser i deras ögon, så för mig själv då jag vid intervjun kände mig oförtjänt avslappnad och bekväm. 

Intervjun kändes gå riktigt bra - jag gjorde mig själv rättvisa och fick dem att skratta några gånger. En bit in på intervjun framgick det att dom även sökte en lärare till komvux - ett vikariat som sträcker sig från nu (imorgon) och fram till höstterminens start och det blev så att jag fick den tjänsten. Nu orkar jag inte skriva så mycket mer. Jag ska lägga mig och reflektera över mitt öde.  

I korta drag ser läget ut som följer: Jag börjar imorgon jobba nere på stan, på komvux, och jag ska undervisa i Svenska C. Mitt examensarbete ska jag färdigställa på kvällar och helger och på Onsdag har jag 70%-seminarium och för det får jag vara ledig. Tydligen läser komvuxare även på sommaren så jag ska jobba non-stop fram till hösten. ... och angående tjänsten jag var där för att söka - så får jag besked om den nästa vecka. Jag tror dock att mina chanser är rätt goda - det kändes i alla fall så. 



Kommentarer
Postat av: Simon

All cred till dig!

2009-05-05 @ 14:43:36
Postat av: Norrlänningen

Grattis!



Ytterligare ett bevis på att alla som verkligen vill ha ett jobb kan få ett hur enkelt som helst. :-)



Det skiljer slashasarna mot de kreativa!

Återigen, grattis.

2009-05-09 @ 11:09:10
Postat av: Simon

Första gången någonsin (i alla fall i forumet på denna blogg) som jag håller med norrläningen! ;)



Vill man verkligen ha ett jobb kan man för det mesta skaffa ett. Kanske inte heltid och kanske inte ett arbete där man gör nått man vill jobba med. Men ändå så pass att man håller sig flytande...

2009-05-10 @ 23:05:22
Postat av: AE

Congrats!



Fan vad skönt! Att få ett lärarjobb över sommaren måste väl känts lite otippat?



Tänk dig en våg med två skålar. I den ena skålen lägger du blöjbytande på äldre män i obygden. I den andra lägger du beachvolleyspelande med yngre kvinnor på Bettnes. Kan tänka mig att den andra skålen väger tyngre utifrån ett livsglädjesperspektiv :)



2009-05-11 @ 16:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0